czwartek, 23 marca 2017

Omlet szpinakowo-cebulowy

Przejście na śniadania białkowo-tłuszczowe to z pewnością najlepsze, co mogłam zrobić dla mojego organizmu. Rano nie czuję się senna, nie robię się głodna za 2 godziny, czy też nie czuję się przepełniona. Często mój pierwszy posiłek składa się z jajek oraz innych dodatków. Dziś podzielę się przepisem na omlet szpinakowo-cebulowy.

Składniki:
- 2 jajka
- garść umytego świeżego szpinaku
- pół cebuli
- ząbek czosnku
- płaska łyżeczka oleju kokosowego
- pieprz
- dowolne zioła (u mnie suszone: bazylia, oregano, zioła prowansalskie)
- dowolne warzywa na wierzch

Oddzielam białka od żółtek i ubijam. Do pianki z białek dodaję szpinak, czosnek, cebulę, pieprz oraz zioła. Blenduję. Na patelni rozgrzewam olej kokosowy i wlewam powstałą masę. Po usmażeniu wykładam na talerz i ozdabiam wybranymi przeze mnie warzywami.

Omlet może również zostać podany z serem. Wtedy składamy go na pół, a między niego kładziemy ser. Ważne, żebysmy nie rozpuszczali go za pomocą mikrofali, gdyż fale ścinają w nim białko. Oprócz tego, ser staje się wówczas zasobny w związki rakotwórcze.

Enjoy!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz